سارقان کابل و تجهیزات شبکه توزیع برق رشت دستگیر شدند
سارقان کابل و تجهیزات شبکه توزیع برق رشت دستگیر شدند
فرمانده انتظامي رشت از شناسايي و دستگيري دو سارق سابقه‌دار، حين تخريب و سرقت کابل و تأسيسات شبکه توزيع برق در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش تیتر گیلان، سرهنگ ” عیسی روشن قلب ” در  جمع خبرنگاران با اعلام اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی، عزم همگانی را می‌طلبد اظهار داشت: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.
وی در ادامه گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات شبکه توزیع برق طی هفته های اخیر در سطح شهرستان رشت،پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۷ مسکن مهر رشت ، حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی دو نفر را در حال تخریب درب ورودی ترانس پست برق مشاهده کردند، افزود:سارقان به محض رویت پلیس اقدام به فرار می کنند که با اقدامات پلیسی صورت گرفته دستگیر شده و از سرقت کابل و تأسیسات برق ناکام مانند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان سابقه دار ۲۸ و ۴۶ساله در تحقیقات و بازجویی های فنی به ۸فقره سرقت کابل برق اعتراف کرده اند، افزود: پس از بازسازی صحنه ارتکاب به جرم و تشکیل پرونده این افراد جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ روشن قلب در پایان با بیان اینکه سرقت کابل و تجهیزات شبکه توزیع برق علاوه بر خسارات متعددی که به بیت المال تحمیل می کند،موجب وارد آمدن آسیب به وسایل برقی منازل مردم می شود،تصریح کرد:پلیس با برنامه ریزی ، بکارگیری نیروهای متخصص ،انجام گشت های شبانه روزی به صورت پنهان و آشکار و زیر نظر گرفتن سارقان سابقه دار ،برای حفظ و حراست از بیت المال و همچنین برقراری امنیت و آرامش شهروندان می کوشد.