فرماندهی جامع‌الاطراف؛ ایران‌سازی که حواسش به مدافعان سلامت هم هست
فرماندهی جامع‌الاطراف؛ ایران‌سازی که حواسش به مدافعان سلامت هم هست
سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی با حضور مداوم خود در خط مقدم سلامت و مسئولیت‌شناسی عمیق که از ویژگی‌های بارز ایشان است، با حضور مداوم و مهربانانه خود از زمان  شیوع کرونا درکنار کادر درمان استان گیلان و شهرستان فومن قرار گرفته و به آنها روحیه می‌داد و همیشه تلاش نمود تا مجموعه ی حوزه سلامت شهرستان فومن از بیشترین امکانات و مزایا برخوردار شوند تا بتوانند به مردم مناطق روستایی و شهری و کمتر برخوردار بیشتر خدمات را ارائه دهند.

به گزارش تیتر گیلان، سرهنگ دکتر رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاس زحمات ، تلاش‌های بی‌دریغ و  صادقانه پزشکان و جامعه سلامت شهرستان فومن در عرصه خدمت به بیماران این مرز و بوم  لوح سپاسی را ارسال و اهدا نمود تا پزشکان بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان فومن بدانند که فرمانده شهر و استانشان او که در گوشه ای از کشور عزیز ایران با حس وطن پرستی  برای امنیت و آبادانی این سرزمین تلاش میکند انها را فراموش نکرده است.

سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی با حضور مداوم  خود در خط مقدم سلامت و مسئولیت‌شناسی عمیق که از ویژگی‌های بارز ایشان است، با حضور  مداوم و مهربانانه خود از زمان  شیوع کرونا  درکنار کادر درمان استان گیلان و شهرستان فومن قرار گرفته  و به آنها روحیه می‌داد و همیشه تلاش نمود تا مجموعه ی حوزه سلامت شهرستان فومن از بیشترین امکانات و مزایا برخوردار شوند تا بتوانند به مردم مناطق روستایی و شهری و کمتر برخوردار بیشتر خدمات را ارائه دهند.

«رحمانی » به واسطه لیاقت و شجاعت وافر خود طی حکمی از سوی امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به  فرمانده  قرارگاه محرومیت زدایی جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و توانست در حوزه محرومیت زدایی  نقش مؤثری ایفا کند.

وی خود را خادم شهیدان و دوستدار مردم و محرومان و فدایی آنان می دانست و در مقابل رفع محرومیت ها و محرومیت زدایی همانند کوه استوار می ایستاد و از هیچ قدرتی به جز خدای خالق  و اطاعت از ولی امر مسلمین نمی ترسید .

بدین سبب نه تنها پیگیری دغدغه های مهم و نیازهای اساسی و شایسته شهروندان گیلانی و فومنی پیوسته مدنظر قرار می‌گیرد بلکه شأن و منزلت و جایگاه این شهر به عنوان یکی از  شهرستان پیشتاز فرهنگ و هنر و شهادت مد نظر است زیرا این شهرستان دیار عالم جهان تشیع حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره)گل آقا،شیون و سرداران شهید چون سردار حجت نظری،مجید مرآت،علی خوش روش،احمد رحمت زاده،حسینعلی معصوم و علی فرجود  می باشد.

این فرمانده مقتدر میگوید کسانی که پزشکی را برای حرفه خود انتخاب می‌کنند در کنار حرفه خود یک شغل مقدس را نیز انتخاب کرده اند و بفرموده امام معصومان، پزشکان از جایگاه والایی در دین و فرهنگ ما برخوردارند این جایگاه نیازمند قدردانی بیشتر است.

در ویژه برنامه اهدای لوح سپاس گفتنی است امروز ۴۵ عدد لوح تقدیر به همراه هدیه از طرف فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی محوری ارتش به«دکترکیقباد عاشوری» رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان فومن تحویل و ایشان به نمایندگی از سه پزشک حاضر در بیمارستان خانم ها دکتر زهرا مقدم متخصص داخلی، خانم دکتر صبرا مقدم پزشک عمومی،خانم دکتر  ساناز کلاوری متخصص قلب اهدا شد و ما بقی نیز توسط رئیس بیمارستان به پزشکان دیگر تقدیم می شود.

همچنین امروز تعداد ۳۲ لوح تقدیر به همراه هدیه از طرف نماینده سرهنگ دکتر رحمانی  تقدیم دکتر کوهستانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن شد که در این شبکه به نمایندگی از پزشکان از دو پزشک خانم دکتر میترا عسگریان پزشک عمومی و خانم دکتر بهنود حسینی پزشک خانواده تجلیل شد.

ارتش و اقدامات ارزنده در حوزه سلامت گیلان

اقدامات ارتش در استان گیلان که به دستور امیر حیدری و توسط سرهنگ رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش در گیلان انجام شده  از توسعه بخش اورژانس بیمارستان فومن، بهسازی مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر ماکلوان، احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی دائمی تنفسی شهید نامجوی ارتش در رشت، بازسازی و تجهیز ICU بیمارستان فومن و بازسازی خانه بهداشت آبرود از مهم‌ترین پروژه‌های بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی خود برای گیلانی‌ها به ارمغان آورده است.

اما قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در شرق گیلان نیز اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای را از خود برجای نهاده که درخور تحسین و شایسته تقدیر است.

به همت نیروی زمینی محوری ارتش، بخش عمده‌ای از مشکلات بیمارستان پیروز لاهیجان برطرف شده که نمونه‌های آن ساخت سالن مطالعه بیمارستان، ساخت پانسیون پزشکان و پانسیون پرستاران، ساخت سکوی منبع ۲۰ تنی اکسیژن مایع، ساخت کانکس جهت انبار دارویی و ساخت کانکس جهت بهره‌برداری همراه مراجعین دیالیز از نمونه‌های آن است.

ارتش همچنین در حوزه راه  و پل سازی و کمک به محرومان منطقه نیز گامهای بزرگی برداشته است.

در لوح سپاس  فرمانده امده است؛

دستهایی که شفا می دهند مقدس تر از لبهایی،هستند که دعا میخوانند

طبیب را مظهر اسم محیی و احیاءگری نامیده و عیسوی مسلک می دانستندکه با دم مسیحیایی خویش درد و رنج را از جسم و روان دردمندان زدوده و شوق امید را  در کالبد جسم  و روح زندگی آنان می دمیده است. فرشتگان هزاران بوسه زنندبر دستان مقدسی که صداقت و مهارت را ابزار خود گرفتند تا رنگ محبتی از آسمان در پهنای زمین جلوه کند. در واقع توفیق خدمت به خلق موهبتی است که به لطف حضرت دوست به شایستگی به دستان توانمند شماسپرده شده تا معنای مسئولیت و انسان  دوستی را با تجلی خدمت رسانی صادقانه و مستمر جلوه گر نمایید. از تمام تلاشی که در حق جامعه  بیماران داشته اید نهایت تشکر  را داشته بدیهی است اجر این اعمال صالح تنها در دید  قدرت لم یزلی بوده و خارج از حیطه سپاسگزاری انسانی است لذا  فرصت را غنیمت دانسته،روز پزشک را به شما  تبریک عرض نمودذه و از طبیب عشق برای شما و خانواده محترمتان توفیقات روز افزون و بهروزی را مسالت داریم

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی

 

  • منبع خبر : صفیر گیلان