شهردار رستم آباد کرامت میهمان را معنا کرد
شهردار رستم آباد کرامت میهمان را معنا کرد
شهردار رستم‌آباد کرامت و ادب را در حق میهمان تابستانه تمام کرد و خانه‌اش را در اختیار مسافران قرارداد و خود تا صبح در میان معابر شهر و کوچه‌ها ماند تا بتواند پذیرای بهتری برای مسافران شهرش باشد.

به گزارش تیتر گیلان، مهمان نوازی از صفت های بارز گیلانیان است و بسیاری از مسافران که از پایتخت و یا استان های جنوبی کشور به گیلان سفر می کنند حتما با تکریم، ادب و مهمان پرستی هم استانی های ما در شهرستان رودبار باخبرند و آن را به عینه لمس کرده اند.

مردمان رودبار و شهرهای همجوار و مناطق مجاور آن، سال ها هست که پذیرای مسافران و گردشگران هستند و کمتر ایرانی هست که به گیلان سفر کرده باشد و از مهر و مهرورزی مردم سرزمین آفتاب و صلح ندیده و نچشیده باشد.

طی روزهای اخیر که گیلان پذیرای جمعیت میلیونی مسافران و گردشگران بود، مردمان استان در جای جای این استان به سبب تکریم میهمانان خود، سنگ تمام گذاشتند و در کنار دولت قرار گرفتند و پذیرای آنها بودند؛ نمونه اش علی رجبی شهردار رستم آباد؛ شهرداری که کرامت و ادب را در حق میهمانش تمام کرد و خانه اش را در اختیار مسافران قرار داد و خود تا صبح در میان معابر شهر و کوچه ها ماند تا بتواند پذیرای بهتری برای مسافران شهرش باشد.

شهروندان رستم آبادی از نوعدوستی و تکریم آقای شهردار تقدیر و تجلیل کرده اند آن را مایه افتخار شهر خود دانسته اند.

شهروندان رستم آبادی می گویند: «شهردار رستم آباد، مدیری برآمده از فرهنگ و بینش رودباری ها است و تکریم و مهمان نوازی در روح و جان ما نهفته است.»

کار خوب باید خوب دیده شود و نهادینه کردن کار خوب نیز نیازمند فرهنگ سازی است؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی رودبار از اقدام پسندیده شهردار رستم آباد در خطبه های نمازجمعه شهرستان رودبار تقدیر کرد و گفت: «از شهرداری که منزل شخصی اش را در اختیار مسافران در راه مانده قرار داد و مالک بلوک زنی که درب کارگاه را به روی مسافران (ابن سبیل) باز کرد، سپاسگزاریم.»

این نشان میدهد میهمان نوازی رودباری ها محصول یک اتفاق نیست، بلکه ریشه در فرهنگ و منش مردمان این خطه از شمال ایران دارد. سرزمینی که با آفتاب همنشین و با زیتون همسایه هستند و پیامشان تنها صلح و دوستی و مهرورزی است.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که برخی از مسافران شهرستان رودبار در تعطیلات اخیر شب را در کنار مزار شهداء و منازل مردم به صبح رساندند که لازم است مدیران شهرستان همچون تامین زیرساخت های لازم برای تسهیلات سفر، ابنیه کافی برای اسکان مسافران را نیز فراهم کنند.

#مسافر #اسکان #شهردار_رستم_آباد #رستم_آباد #رودبار #تعطیلات #تابستان