۴ هزار و ۲۳۴ زوج نابارور در گیلان مورد حمایت قرار گرفتند
۴ هزار و ۲۳۴ زوج نابارور در گیلان مورد حمایت قرار گرفتند
دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از تشکیل 4 هزار و 234 زوج نابارور جهت حمایت از زوج های ناباور در معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان استان خبر داد.

به  گزارش تیتر گیلان، دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه طرح حمایت از زوج های ناباور در دولت سیزدهم به منظور کاهش هزینه های درمانی این افراد و حمایت از جوانی جمعیت مصوب شد گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان در این راستای اجرای این طرح و حمایت از زوج های ناباور در سه سال گذشته ، ۱۰۴ میلیارد و۴۳میلیون ریال هزینه شده است.

دکتر حسین ابراهیمی با اشاره به تشکیل بیش از ۴ هزار و دویست پرونده جهت حمایت از زوج های نابارور در معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان گیلان گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۳۸ پرونده( با هزینه ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون)، در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۴۴۱ پرونده( با هزینه ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون) و در سال ۱۴۰۲، ۲ هزارو۲۵۶ پرونده (با هزینه ۸۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال) و همچنین در سه ماه نخست امسال،۲۹۹  پرونده (با هزینه بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال) در معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان گیلان تشکیل شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان اظهار داشت : در طرح حمایت از زوج‌های نابارور چهار بسته خدمت اصلی در نظر گرفته شده‌که شامل «آی یو آی»، «آی وی اف»، «میکرو اینجکشن»، « انتقال جنین » است که هر کدام از این بسته‌ها با نظر پزشک معالج تا سه مرتبه در سال قابل تکرار است.
وی اضافه کرد: بر اساس این طرح ۹۰ درصد هزینه زوج‌ها  در مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طبق تعرفه دولتی پرداخت می‌شود؛ بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی گیلان می‌توانند با مراجعه به مرکز ناباروری  در بیمارستان دولتی الزهرا رشت، مرکز درمانی خصوصی بیمارستان پارس و مرکز موسسه مهر رشت از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند، توضیح داد: ناباروری اولیه مربوط به زوج‌هایی است که یک‌سال پس از اقدام به بارداری بدون پیشگیری، باردار نشده باشند که در مورد بانوان بالای ۳۵ سال، مدت‌زمان آن ۶ ماه محاسبه می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به این‌که ناباروری ثانویه نیز مربوط به زوج‌هایی است که یک فرزند دارند و از سن فرزند اول ۲ سال گذشته باشد وطبق نظر پزشک معالج  با مشکل ناباروری مواجه هستند، افزود: درمان بانوان نابارور تا ۴۹ سالگی در تعهد تامین اجتماعی است.
لازم به ذکر است دراستان گیلان ۱ مرکز دولتی و  ۲ مرکز خصوصی که طرف قرارداد تامین اجتماعی نیز هستندکه به متقاضیان خدمات درمانی در حوزه ناباروری ارائه می نمایند.