نداشتن مهارت ارتباطی مناسب عمده‌ترین مشکل خانواده‌های امروزی
نداشتن مهارت ارتباطی مناسب عمده‌ترین مشکل خانواده‌های امروزی
معصومه پرسا، روان‌شناس سلامت در یادداشتی نوشت: یکی از عمده ترین مشکلات امروزه خانواده‌ها و محیط اجتماعی نداشتن مهارت ارتباطی مناسب می‌باشد.

به گزارش تیتر گیلان، معصومه پرسا، روان‌شناس سلامت در یادداشتی نوشت: یکی از عمده ترین مشکلات امروزه خانواده‌ها و محیط اجتماعی نداشتن مهارت ارتباطی مناسب می‌باشد.

بخشی از این مهارت غریزی و بخش اعظم آن اکتسابی و نیازمند یادگیری و رشد یافتگی فردی است.

از آنجائیکه بعضی از افراد تکنیکهای موفق ارتباط موثر را نمی دانند در زندگی دچار مشکلات و چالشهایی می شوند، باید توجه داشت در ارتباط موثر فقط برقراری ارتباط نیست که حائز اهمیت است، بلکه مانا بودن رابطه و کیفیت آن نیز دارای اهمیت ویژه می باشد.

ارتباط صحیح عاطفی وصمیمی و محبت آمیز در بین زوجین مانند نیاز انسان به غذا ارزشمند است امروزه والدین و خصوصا زوجین کمتر به ارتباط گوش دادن توجه می‌کنند چرا که شنونده خوب بودن یکی از تکنیکهای بسیار مهم برای ارتباط می‌باشد.

نداشتن مهارت گوش دادن میتواند در روابط عاطفی زوجین خلل ایجاد نماید.

و یا در ارتباط کلامی اگر یک بررسی اولیه نداشته باشیم که چه نکته وبرای چه و با چه ادبیاتی بیان میشود ممکن است مارا دچار چالش‌های اساسی شویم.

پس نحوه صحبت کردن و ارتباط کلامی نیز در جایگاه خود بسیار ارزشمند می‌تواند باشد و یا زمان ارتباط کلامی علائم تائید و زبان بدن را بکار نمی برند و یا کنترل استرس و احساسات را نمی‌توانند مدیریت نمایند، همه اینها مستلزم این است که ما به یک خودشناسی و بصیرت و آگاهی برسیم اگر آگاهی داشته باشیم بدون شک کمتر دچار آسیبها و کج‌رویها میشویم.

انتهای پیام/