بیانیه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گیلان در رابطه با موضوع حجاب
بیانیه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گیلان در رابطه با موضوع حجاب
مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در رابطه با موضوع حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روخان، مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در رابطه با موضوع حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

« لُعِنَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرَائِیلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُودَ وَعِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذَٰلِکَ بِمَا عَصَوْا وَکَانُوا یَعْتَدُونَ؛ کَانُوا لَا یَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْکَرٍ فَعَلُوهُ

آنها که از بنی اسرائیل کافر شدند، بر زبان داوود و عیسی بن مریم لعن شدند، این به سبب آن بود که گناه و تجاوز می‌کردند، آنها از اعمال زشتی که انجام می‌دادند یکدیگر را نهی نمی‌کردند .» سوره مائده/۷۸

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامیِ ما، که با هدف اصلیِ زمینه‌سازیِ امر ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و با دم مسیحایی آن پیر میکده عشق حضرت امام روح الله ( که رضوان خدا براو باد) شکل گرفت ؛ دشمنان و شیاطین معاصر؛ در فکر نابودی آن بوده و هستند و هر بار با هجمه ای نوین و برنامه ریزی شده ؛ ملت شریف ایران را مورد هجوم همه جانبه قرار داده و البته با مشت های کوبنده به عقب رانده شده‌اند.

ابتدا با تحمیل جنگ نظامی هشت ساله و پس از ناکامی مفتضحانه به فکر جنگ سیاسی و تنش میان دولتمردان افتادند که باز هم شکست خورده و عُمّال نفوذی آن با درایت و مدیریتِ دیده بان ارشد نظام ؛ ولی فقیه والامقام ؛ مقام معظم رهبری حفظه الله؛ طعم تلخ شکست را از ثمره زقوم بر حلقوم فرو بردند.

پس از این ناکامی ها به جنگ اقتصادی روی آورده و معیشت ملت شریف و نجیب ایران را در یک دهه به چالش کشیده به امید ورشکستگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به انتظار نشستند ؛ غافل از اینکه ملتِ متمسک به آیه شریفه «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» ؛ محکم و پابرجا بر سبیل انقلاب ثابت قدم مانده و دشمن نانجیب را باز ناکام گذاشتند و اکنون آخرین و مهم ترین تیر در چله کمان دشمنان اسلام ؛ قلب جامعه اسلامی را هدف گرفته است.

امروزه شیاطین جن و انس با خیال واهی تکرار تجربه اندلس در این مُلک و مملکت صاحب الزمانی عج، با انگیزه ترویج بی عفتی و به قصد آلودن دامان زنان و مردان پاک سرشت این دیار همت گمارده، با اجیر کردن عده ای معاند، با مأموریت قبح زدایی و تشجیع عده ای دیگر بی خبر از همه جا و فریفتن آنان و با بهانه مشکلات اقتصادی سعی در اشاعه فحشا و منکرات دارند، تو گویی با برهنگی ، شکم انسانها سیر گشته؛ مشکلات اقتصادی و معیشتی حل میشود.

لازم به ذکر است که این حربه عمری به قدمت انقلاب اسلامی و حتی قبل از آن دارد اما با از کار افتادن همه حیله های دگر؛ اکنون رنگ و رُخی تازه گرفته و دشمن طمّاع و نادان را بر آن داشته تا تمام تمرکز خویش را بر آن معطوف دارد و پیاده نظام خویش را این چنین بی پرده و آشکار در میان جامعه اسلامی ما گسیل دارد که به حول و قوّه الهی این مکر آنها نیز بی ثمر خواهد شد چنانکه فرمود: « و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین ». تکلیف این دسته البته معلوم است اما مع الأسف همیشه عده‌ای نسنجیده و چشم و گوش بسته در این بین هستند که به دنبال ایشان روان شده بر سیاهه لشکر باطل می‌افزایند که امر به معروف و نهی از منکر به جهت بیداری اینان است.

اکنون که درخت تنومند انقلاب اسلامی به چهل و پنج سالگی خویش نزدیک شده است و با کوله باری از تجربه و تحمّل ناملایمات بسیار ، پنجه در پنجه قلدرهای به ظاهر جنتلمن جهانی افکنده و به تنهایی، عَلَم اسلام ناب محمدی (ص) را با از جان گذشتگی مجاهدانی چون شهید حاج قاسم سلیمانی، بر بلندای جهان بر افراشته است؛ می طلبد که آحاد ملت در هر لباسی به وظیفه خطیر و حساسی که خدای متعال تحت عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» در این برهه زمانی بر دوش او گذارده ؛ جامه عمل بپوشاند که اگر چنین نکند ، چه جواب در یوم الحساب خواهد داشت.

در این میان وظیفه مسؤلین نهادهای فرهنگی ؛ امنیتی و قضایی از همه بیشتر، سنگین‌تر، پیچیده‌تر و بشرط عملِ مُکفی، مأجور تر است چرا که فرمود: «أَفْضَلُ‏ الْأَعْمَالِ‏ أَحْمَزُهَا»، (برترین کارها، دشوارترین آنها است). دلیل پیچیدگی وظیفه ایشان اولاً با برنامه بودن حریف است به همین جهت رهبری عظیم الشأن انقلاب فرمودند :« دشمن با برنامه آمده و ما نیز باید با برنامه عمل کنیم».

ثانیاً مسؤولیتی است که از طرف آحاد مردم بر دوش ایشان سنگینی میکند و خود بهتر میدانند که در محکمه عدل الهی نسبت به آنچه که قبول زحمت کرده اند، حتما پاسخگو هستند؛ ان‌شاءالله. لذا شایسته و بایسته است که دستگاه‌های مربوطه به دور از شتابزدگی و تصمیمات خلق الساعه و با پرهیز از خودرأیی و رفتار سلیقگی در اتخاذ تصمیمات لازمه ؛ با همفکری و ترابط موزون ، حکیمانه و با بهره گیری از نظرات دلسوزانه خبرگان فرهنگی نظیر علماء ؛ اساتید حوزوی و دانشگاهی و جامعه فرهنگیان و سایر نهادهای همسو؛ اقدام به تدوین نقشه راهی جامع، کرده و بدان عمل نمایند.

بدیهی است عموم امّت مومن و انقلابی‌؛ ضمن پرهیز از رفتار منفعلانه و عادی‌انگاری؛ با عمل مجدّانه به این برنامه‌ها؛ از رفتار های احساسی و بعضا مخرب دوری جسته و به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کرده و ان شالله بار دیگر، بینی دشمن را به خاک مذلت میسایند. به حول و قوه الهی.

مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر

استان گیلان