آقای استاندار هنوز منتظر تحقق وعده‌های شما هستیم!
آقای استاندار هنوز منتظر تحقق وعده‌های شما هستیم!
یادداشت/دکتر زهرا نامور عربانی: جناب آقای عباسی، استاندار محترم گیلان، گفته بودید که آمده اید که با خودکار قرمز خویش خط بطلانی روی ناکارآمدی و فساد بکشید اما آنچه در عمل می بینیم با سخنان شما فاصله دارد ...!

به گزارش تیتر گیلان‌، دکتر زهرا نامور عربانی، رئیس کابینه مشورتی جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی استان گیلان در یادداشتی دغدغه‌های خود را با استاندار گیلان در میان گذاشت.

جناب آقای دکتر عباسی استاندار محترم گیلان:

اینک که بیش از ۸ ماه از انتصاب جنابعالی به عنوان استاندار گیلان می گذرد، فراز و نشیب های بسیار زیادی در گیلان اتفاق افتاده است که به عنوان دردلی دلسوزانه با نگاه منتقدانه با شما در میان می گذاریم که زبان حال گیلانیان عزیز است:
گیلان این مهد تمدن و فرهنگ در هشت ماه گذشته چونان سال های قبل آماج ناملایمات و رنج هایی گردیده است که انتظار می رفت تکرار آن را در دولت سیزدهم شاهد نباشیم!

ولی متاسفانه ترازوی عدالت و عدالت طلبی گویی در بسیاری از ادارات این استان به خرابی گراییده است و کسی را یا یارای تعمیر آن نیست و یا اراده ای برای جبران!
گفته بودید که آمده اید که با خودکار قرمز خویش خط بطلانی بر روی ناکارآمدی و فساد بکشید اما آنچه در عمل دیدیم و می بینیم تنها گوشه ای اندک از گام های بلندی بود که می توانستید بردارید ولی بنابر مصلحت یا مشورت برنداشته ویا در آینده برخواهید داشت. که اگر بنا بر مصلحت است صادقانه بگوییم این مصلحت اندیشی صبورانه شما بر درد و رنج مردم گیلان افزوده است و اگر در آینده بنادارید که تغییری ایجاد کنید، کندی این حرکت بزرگ موجبات صدمات جبران ناپذیری گردیده است.

جناب آقای دکتر عباسی قرار بود از ظرفیت جوانان و بانوان و نخبگان که در هشت سال گذشته آماج تیرها و ترکش های ناکارآمدی برخی قرار گرفته بودند بهره ببرید ولی آنچه در عمل دیدیم و می بینیم صرفا نخبگان یک شهر که خود آشنای بدان هستید، به جز تعدادی معدود، در راس امورات شما قرار گرفته و می گیرد به گونه ای که گویی گیلان در همان یک شهر خلاصه شده است!

اینکه انتخاب ها و انتصاب های شما تنها از جرگه ی آشنایانی باشد که خود با ایشان آشنایید گرچه در نگاه اول بسیار خوب و پسندیده است ولی در نگاه دوم سدی گردیده است که جوانان و نخبگان سایر نقاط گیلان را ندیده و تنها با خط کش آن شهر خاص اندازه بگیرید! که خود قضاوت کنید که چگونه عدالتی در آن برقرار می شود؟

اینکه خواستار حضور جوانان ارزشی و انقلابی و بانوان در جایگاه های مدیریتی هستیم نه این است که صرفا برگزاری چند جلسه با مدیریت مشاوران جوان در نظر است بلکه امید این بود که این فرصت و اعتماد بر جوانان و نخبگانی فراهم شود که برای رسیدن این دولت به قله های شکوفایی از خویش گذشته اند و انتظار می رفت در دولت ایران قوی دستی برای یاری ایشان دراز شود در حالیکه دیدیم و می بینیم نه تنها جز اندکی انگشت شمار از حضور ایشان در مسندهای کلیدی مدیریتی استفاده نشده و نمی شود بلکه چونان روند دولت گذشته هرکه را که دغدغه ی این نظام و انقلاب دارد با چوب ناکارآمدی برخی از مسببین وضع موجود به کناری نهاده می شوند!

جناب آقای عباسی استاندار محترم گیلان در دولت ایران قوی، اینکه صبر یکی از پایه های تشکیل دولت قوی است شکی در آن نیست ولی صبری یکساله که موجب شود در ازای آن باردیگر شاهد حضور بانیان وضع موجود و دوستان ایشان باشیم نه تنها جایز نیست بلکه سکوت در برابر آن خیانت به نظام جمهوری اسلامی و دولت انقلابی است چرا که گام برداشتن برخلاف منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است و حتی رئیس جمهور محترم جناب آقای رئیسی که خود در ۸ بهمن ماه در شورای اداری استان گیلان فریاد تغییر مسببان وضع موجود برآوردند و راضی به این وضع نبوده و نیستند.

مگر قرار نبود که چرخ های پوسیده و به گل نشسته ی زندگی مردم گیلان را با درایت خویش مدیریت و راهبری نمایید و می دانیم در این زمینه در تلاشید ولی چه شده است برخی از مدیران شما به جای تغییر به رنگ تغییر درآمده اند و تنها تغییر ایشان برای ابقاء خویش تغییر در نوع پوشش و ظاهر ایشان شده است؟! آیا زمان آن فرانرسیده است آنانیکه مسبب وضع موجود هستند به کناری نهاده شوند و جایگاه ایشان به دست دلسوزان این نظام و انقلاب اداره شود؟

جناب آقای دکتر عباسی وقتی عنوان می کنیم که از جوانان نخبه و انقلابی در مدیریت های کلان و کلیدی استفاده ننموده اید پاسخ می شنویم که فلان مشاور و فلان معاون فرمانداری مگر جوان انقلابی نیستند؟ یکبار دیگر ترازوی عدالت خویش را به میدان آورید و مدیریت های کلان منصوب خویش را در استان گیلان در یک کفه و مشاورین و معاونین برخی از ادارات را که توسط شما منصوب شده اند بر کفه ی دیگر بگذارید کدام یک سنگین تر است؟ آیا جز مشتی جوان ارزشی و انقلابی در مقابل خروار است؟ اصلا قابل قیاس هست؟!

شما استاندار گیلان هستید وکیل مردم و وزیر بوده اید مختارید انتخاب کنید و انتصاب کنید اما آیا خروجی این انتصاب ها و انتخاب ها بدون برچسب سهم خواهانه موجبات رضایت عموم مردم گیلان را فراهم آورده است؟! و اگر از نظر شما این رضایت حاصل شده است پس چرا صدای نارضایتی در گیلان در هشت ماه گذشته از هشت سال گذشته بیشتر شنیده می شود؟!

قصد سیاه نمایی نداشته و نداریم و منکر فعالیت های مثبت و قدم های بزرگ شما در جهت حل مشکلات مردم گیلان نبوده و نیستیم و می دانیم آنچنان چاه های عمیقی در دولت گذشته در کشور و استان گیلان به دلیل ناکارآمدی ایجاد گردیده است که که در این مدت کوتاه قابل حل نمی باشد ولی باردیگر دلسوزانه از شما می خواهیم که نگاه ویژه تری به جوانان انقلابی و ارزشی و جهادی گیلان بیاندازید جرا که تاکنون به دلیل عدم حضور ایشان در مسندهای مدیریتی و کلیدی مشکلات حل شدنی گیلان آنچنان به کندی در حال درمان است گویی درمانی برای آن حاصل نشده است!

از شما استاندار محترم گیلان می خواهیم که حضور جوانان ارزشی و انقلابی و جهادی و پای کار را نه تنها به عنوان مشاورین خویش بلکه در مسندهای کلیدی و مدیریتی برای حل ریشه ای مشکلات گیلان سرلوحه کار خود قرار دهید چراکه علاج واقعی درد مردم گیلان در حضور اینانی است که بی مدعا و جانثارانه همه ی خویش را برای ارزش های آن فدا نموده اند و آنانیکه دلسوز این مردم نبوده و نیستند و صرفا برای جاه و مقام و قدرت به رنگ تغییر می گرایند! و دیر زمانی نمی گذرد که در پس بادهای تغییر دیگری به امید بقاء، برای کسب قدرت بیشتر صف خواهند کشید!

جناب آقای استاندار گیلان شکی نیست که این دولت پای کار آمده است که عقب افتادگی های گذشته را جبران کند ولی چونان قطاری که در حال حرکت است بر شیشه های آن سنگ ها می خورد ولی برای ریل گذاری این قطار نیازمند تغییر اساسی سوزن بان هایی است که مسیر انحرافی را برای واژگونی آن ترسیم می کنند!
امید استکه نگاه ویژه تری به این تغییرها نموده و شتاب خویش را افزون کنید چرا که در کندی حرکت بزرگی که در پیش گرفته اید، آفات بسیاری نهفته است.

چراکه دولتی که تنها اتکا به امر رسانه ننموده است و خود پای کار است دشمنان بسیاری برای نرسیدن قطار حرکت خویش به مقصد دارد چراکه این حرکت رسوا کننده ی ناکارآمدی گذشتگان است و هرچه این سرعت افزون تر شود تیر دشمنانش برای داشتن فرصت بیشتر برای ناکارآمدی، به سنگ می خورد.

ومن الله توفیق
دکتر زهرا نامور عربانی
رئیس کابینه مشورتی جبهه مردمی گام دوم انقلاب اسلامی استان گیلان