اظهارنظر غیرمسئولانه ظریف بی‌تأثیر در سیاست‌های داخلی و خارجی
اظهارنظر غیرمسئولانه ظریف بی‌تأثیر در سیاست‌های داخلی و خارجی
 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات غیرمسئولانه ظریف مغایر منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی است، گفت: اظهارنظر وی تأثیری در سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

سید علی آقازاده در گفت‌وگو با تیتر گیلان با اشاره به انتشار فایل صوتی محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌های ضدانقلاب برای نخستین بار، اظهار کرد: اظهارنظر این‌چنینی از سوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پخش آن توسط رسانه‌های ضدانقلاب می‌طلبد که در ابتدا آقای ظریف مسؤولیت این اظهارات غیرمسئولانه را بپذیرد.

وی با تأکید بر اینکه اظهارنظر ظریف به‌نوعی نظام، ارزش‌های انقلاب و منابع ملی را هدف قرار داده، افزود: یقیناً مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه علنی مجلس به این مسئله پرداخته و مسائل مربوطه در آن پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهارنظر ظریف در خصوص آنچه منتشرشده را تحلیل شخصی وی دانست و گفت: ظریف به‌گونه‌ای در آن گفت‌وگو اظهارنظر کرده که گویا اصلاً در جمهوری اسلامی مسئولت نداشته و ندارد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خاطرنشان کرد: تحولاتی در جهان، منطقه و جبهه مقاومت وجود دارد که نظام با همسایگان و دنیا ارتباط دارد و سیاست جمهوری اسلامی و روابطش با دوستان و دشمنانش مشخص هست و اظهارات این‌چنینی از مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، پذیرفتنی نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه اظهارنظرهای غیرمسئولانه از سوی وزیر امور خارجه که موجب خوشنودی دشمنان نظام و نگرانی کشورهای دوست می‌شود، قطعاً محکوم است، تصریح کرد: علاوه بر غیرقابل‌پذیرش بودن اظهارات ظریف، نوع بحث‌های مطرح‌شده از سوی وزیر امور خارجه با مسائل انتخابات و مسائل سیاسی در ارتباط بوده و به‌نوعی سو استفاده از اختیارات و مسئولیت‌ها توسط ایشان را نشان می‌دهد.

آقازاده با تأکید بر اینکه اظهارنظرهای ظریف به نفع جمهوری اسلامی نیست و با منافع و امنیت ملی مغایرت دارد، گفت: تحکیم روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا، روابط راهبردی با دوستان قدیمی و جدید و هم‌چنین دشمنی بیش‌ازپیش آمریکا و ایادی آن، نشان‌دهنده نقش قدرتمندانه جمهوری اسلامی در دنیا، وحدت و اقتدار ملی، دیپلماسی قدرتمند جمهوری اسلامی، فرماندهی واحد در داخل جمهوری اسلامی و درعین‌حال ارتباط جمهوری اسلامی با نیروی مرکزی بالنده جبهه مقاومت با کشورهای و ملت‌های مسلمان است.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت مقتدر و بالنده جمهوری اسلامی و مقاومت کم جلوه داده شود، غیرمنطقی است، تصریح کرد: اگر ظرفیت حاصل‌شده را با مسائل غیرعملی و غیرمنطقی و پیش‌پاافتاده تطبیق دهیم به اظهارات ظریف می‌رسیم که این نشان‌دهنده ساده‌اندیشی یک مدیر دیپلمات در جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه آقایان چوب تکبرهای خود را می‌خورند، گفت: برخی‌ها در لفاظی های خود تصور می‌کنند این آقایان دارای درون محتوایی و متقنی هستند درحالی‌که رفتارها نشان از ساده‌اندیشی، غیرعلمی و به‌دوراز واقعیت‌های تحولات منطقه‌ای این آقایان است.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارنظر ظریف تأثیری در سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران ندارد، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های راهبردی خود ادامه می‌دهد و مسیر خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیش‌گرفته و باابهت در جهان و منطقه حضور دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر منابع انسانی و ذخایر جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با ظرفیت‌های معنوی، فکری و اقتصادی در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاده است و درعین‌حال قدرت ایستادگی در برابر انواع تهدیدات را دارد و به نظر می‌رسد ظریف این ظرفیت‌ها را ندیده و در فضای احساسی، فریبکارانه و بچه‌گانه مواجه شده است.

انتهای پیام/