بازدید ۲۸۶ گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و گردشگری گیلان
بازدید ۲۸۶ گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و گردشگری گیلان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به میزان ورود مسافر به گیلان طی نوروز امسال، گفت: تاکنون پنج میلیون و 120 هزار و 577 مسافر طی نوروز امسال وارد گیلان شده‌اند.

مسعود حلاج پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر گیلان، با اشاره به میزان ورود و خروج خودرو به گیلان طی نوروز امسال، اظهار کرد: یک‌میلیون و ۲۲ هزار و ۵۶۸ خودرو طی نوروز وارد گیلان و ۹۶۴ هزار و ۶۱۵ خودرو طی نوروز امسال وارد استان شده‌اند.

وی با اشاره به میزان ورود مسافر به گیلان طی نوروز امسال نیز بیان کرد: پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۵۷۷ مسافر طی نوروز امسال وارد گیلان شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به میزان اقامت‌کنندگان در گیلان در طرح نوروزی امسال، گفت: ۳۲۶ هزار و ۴۵۶ نفر مسافر در طرح نوروزی امسال در اقامتگاه‌ها و تفرجگاه‌های استان اقامت کرده‌اند.

حلاج پور با بیان اینکه در طول نوروز امسال کارشناسان و مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری به‌صورت مستمر از تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های استان بازدید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی از تفرجگاه‌ها و اقامتگاه‌های تحت نظر میراث فرهنگی استان طی نوروز امسال انجام‌شده است.

وی همچنین با اشاره به میزان بازدید مسافران و گردشگران از موزه‌ها و بناهای تاریخی گیلان، گفت: ۹۶۵ هزار و ۸۵۴ مورد بازدید از سوی گردشگران و مسافران از بناهای تاریخی و گردشگاه‌های استان طی نوروز استان انجام‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان همچنین از استقبال گردشگران خارجی از بناها و گردشگاه‌های سطح استان خبر داد و افزود: تاکنون ۲۸۶ گردشگر خارجی بناها و تفرجگاه‌های گیلان را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.

حلاج پور با بیان اینکه قلعه رودخان فومن، موزه روستایی گیلان و موزه نظامی انزلی بیشترین بازدید را توسط گردشگران در نوروز امسال داشته‌اند، افزود: بیشترین گردشگران خارجی از کشورهای جمهوری آذربایجان، چین، روسیه، هلند، لبنان، عمان، افغانستان، عربستان، سوریه، عراق، پاکستان، تاجیکستان و ترکیه بوده‌اند.

انتهای پیام/