غنی‌سازی ۲۰ درصدی بخشی از اقدام دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی است
غنی‌سازی ۲۰ درصدی بخشی از اقدام دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت با غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد بخشی از مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را عملی کرد.

به گزارش تیتر گیلان، سیدعلی آقازاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با هدف مقابله با تحریم‌ها و حفظ منافع جمهوری اسلامی در دستاوردهای هسته‌ای صلح‌آمیز تصویب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی همه تعهدات خود را در برجام از جمله کاهش سطح غنی‌سازی، کاهش ذخیره‌سازی و تغییر سیستمی برخی از مراکز هسته‌ای مانند اراک و لغو غنی‌سازی ۱۲ درصد به انجام رساند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان اعلام کرد: در مقابل کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل نکرده و قانون مذکور دولت را موظف کرده که این کشورها را موظف به اجرای تعهدات کند و یا تعهدات مذکور در این حوزه را به حالت اولیه برگرداند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت در این قانون موظف است که اقداماتی از جمله غنی‌سازی ۲۰ درصد، افزایش ذخیره‌سازی و استفاده مناسب از دستاوردهای هسته‌ای در جهت اهداف صلح آمیز مانند امور پزشکی، امور کشاورزی و غیره را عملی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت از دیروز اقدام به اجرای بخشی از این قانون کرده و غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد را آغاز کرده است لذا این کار به شکل قانونی بوده و شورای حکام و سازمان ملل نیز در جریان این اقدام از سوی جمهوری اسلامی ایران هستند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برخی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان گیلان در اولویت استان قرار دارند و لذا سعی ما بر این است که بودجه بیشتری به این پروژه‌‌ها اختصاص یابد‌.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان افزود: ساماندهی و ترمیم سدها، تثبیت اراضی، تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی، راه‌سازی و تأمین قیر و راه‌اندازی کارخانجات صنعتی که نیاز به پشتیبانی بیشتری دارند از جمله پروژه‌هایی هستند که در اولویت بررسی استان هستند.

آقازاده خاطرنشان کرد: درخصوص قیر رایگان مقدار یک میلیون تن برای کل کشور اختصاص داده شده و به تناسب برای هر استان نیز مقداری در نظر گرفته می‌شود که اکنون سهمیه گیلان و استان‌های دیگر از این قیر رایگان در حال بررسی است.

انتهای پیام/