اعزام ۲۰۰ تیم عملیاتی در فاز نخست طرح شهید سلیمانی در گیلان
اعزام ۲۰۰ تیم عملیاتی در فاز نخست طرح شهید سلیمانی در گیلان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اعزام 200 تیم در قالب طرح شهید سلیمانی در سراسر گیلان از امروز خبر داد و گفت: این تیم ها به‌منظور تب سنجی، پالس اکسی متر، و در صورت لزوم ارجاع بیماران به مراکز 16 ساعته و بیمارستان‌ها در سطح محلات و در خانه‌ها حضور خواهند یافت.

دکتر آبتین حیدر زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با فرمانده سپاه قدس استان با اشاره به ابعاد فنی و اجرایی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: وزارت بهداشت به دو صورت کالایی، تجهیزاتی و تأمین اعتبار برای خرید ملزومات مصرفی از یک‌سو و از سوی دیگر برای تأمین بخشی از حق‌الزحمه نیروهای درگیر در این طرح مساعدت خواهد کرد.
وی با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی گیلان برای اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: ۱۰۰۰ خانه بهداشت و ۲۰۰ مرکز جامع سلامت در سراسر استان داریم که بخشی از این مراکز برای کووید ۱۹ هم‌اکنون آماده‌شده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نیروهای مشارکت‌کننده و تأمین‌شده بهداشتی پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی نیز ، گفت: ۵۸۰ هزار سفیر سلامت فعلاً در استان حضور دارند که هر ۲۰ نفر از آن‌ها با یک رابط بهداشت در ارتباط هستند.
دکتر حیدر زاده با اشاره به ظرفیت بسیج و استفاده از نیروهای این رده مردمی به جهت تأمین سفیران سلامت در راستای طرح شهید سلیمانی، گفت: بسیج می‌تواند در تأمین نیرو به‌عنوان سفیر سلامت کمک‌کار کادر سلامت باشند که با ارتباط مستمر، دوجانبه و به‌صورت شبکه‌ای اهداف تدوین‌شده را در این طرح ملی تحقق ببخشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ تست کرونا در استان گرفته می‌شود، گفت: با اجرایی شدن طرح بزرگ شهید سلیمانی در گیلان روزانه ۵۰۰۰ تست از بیماران و اطرافیان آن‌ها گرفته می‌شود که بسیار می‌تواند کمک‌کننده و در مهار ویروس کرونا مؤثر باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تعطیلی دوهفته‌ای کشور به جهت کنترل ویروس کرونا، گفت: به مدت دو هفته کشور کاملاً تعطیل است و به نظر می‌رسد این طرح بزرگ با اجرای کامل آن نتایج قابل قبولی در استان داشته باشد.
دکتر حیدر زاده از اعزام ۲۰۰ تیم در قالب طرح شهید سلیمانی در سراسر گیلان از امروز خبر داد و گفت: این تیم ها به‌منظور تب سنجی، پالس اکسی متر(اکسیژن سنج خون)، و در صورت لزوم ارجاع بیماران به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها در سطح محلات و در خانه‌ها به‌صورت سازمان‌یافته و همراه با حکم مسئولیت حضور خواهند یافت.