پرداخت ماهانه ۳۴ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان
پرداخت ماهانه ۳۴ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان از پرداخت ماهانه 34 میلیارد تومان مستمری به مددجویان این نهاد حمایتی در گیلان علیرغم پرداخت یارانه دولت خبر داد.

به گزارش تیتر از رشت، دکتر عباس اهرابی امروز در نشست مشترک با مجمع نمایندگان گیلان در سالن اجلاس دیوان محاسبات استان با بیان اینکه گیلان سومین استان پرتراکم و نخستین استان در سالمندی هست، اظهار کرد: گیلان کمترین بودجه را در کل کشور داشت اما اکنون با تلاش‌های مستمر در جذب بودجه سومین استان در بالاترین سطح جذب بودجه هستیم.

وی با بیان اینکه ۹۲۵ میلیارد تومان مجموع کل بودجه سال ۹۹ هست که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان باید از محل صندوق‌های صدقات تأمین شود، افزود: ۵۰ درصد بودجه استان از بودجه ۹۹ توسط دولت کاهش‌یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ر‌ه) گیلان با اذعان به اینکه مجموعاً ۱۵ درصد جمعیت خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۹ درصد مردم استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

دکتر اهرابی از پرداخت ماهانه ۳۴ میلیارد تومان به گیلانیان تحت پوشش به‌عنوان مستمری خبر داد و بیان کرد: این مبلغ به‌غیراز یارانه پرداختی به خانوار است که به‌صورت ماهانه به‌حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی شهرستان رشت و لنگرود را دارای بیشترین افراد تحت پوشش به جهت حاشیه‌نشینی دانست و گفت: کمترین شهرستان به لحاظ مددجویی در بندرانزلی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ر‌ه) گیلان همچنین با اشاره به برخی از اقدامات این نهاد حمایتی بیان کرد: تاکنون اجاره مسکن سه هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش و همچنین ۱۲۰۰ نفر کمک‌هزینه ازدواج همراه با سایر اقدامات خدماتی و حمایتی به مددجویان ارائه‌شده است.

دکتر اهرابی با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه مرکز طی امسال باید ۱۸ میلیارد تومان از صندوق صدقات گیلان درآمد داشته باشد، تصریح کرد: تاکنون ۶۵ درصد این هدف‌گذاری در گیلان تحقق‌یافته ضمن اینکه منابع حاصل از جمع‌آوری صدقات هر شهرستان در همان شهرستان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد کمیته امداد استان در طرح اکرام ایتام گفت: گیلان ۱۵۴ درصد در اکرام عملکرد داشته و در کشور در این بخش رتبه نخست را داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ر‌ه) گیلان با اشاره به مشارکت گیلانیان در پرداخت زکات افزود: در گیلان زکات واجب نداریم اما بااین‌حال ۲۳۳ درصد مردم استان در پرداخت زکات مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/