اجرای بازدیدهای نظارتی مشترک از تأسیسات گردشگری شهرستان فومن
اجرای بازدیدهای نظارتی مشترک از تأسیسات گردشگری شهرستان فومن
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از اجرای بازدیدهای نظارتی از تأسیسات اقامتی شهرستان فومن با هدف ارزیابی و نظارت بر روند فعالیت و ارائه خدمات مطلوب به مسافران خبر داد.

به‌گزارش تیتر گیلان، محمدعلی حسینی‌‌نسب با اشاره به اهداف و برنامه‌های طرح‌های نظارت بر تأسیسات گردشگری گفت: به منظور ارزیابی و نظارت بر روند فعالیت و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در استان و با مشارکت مامورین اداره نظارت بر اماکن استان و شهرستان، بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری شهرستان فومن انجام شد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان افزود: طی این بازدیدها، کارشناسان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تأسیسات، استانداردهای فنی و بهداشتی را مورد ارزیابی قرار دادند و نکات لازم در زمینه رعایت موارد بهداشتی، ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران و همچنین رعایت عفاف و حجاب را به بهره‌برداران واحدهای گردشگری انتقال و بر رعایت استانداردهای لازم تأکید کردند.
او تصریح کرد: در این بازدید مشترک به ۴ واحد اقامتی به دلیل نداشتن پروانه و نرخنامه معتبر و همچنین عدم ثبت ارسال اطلاعات مسافر در سامانه ثنا نیروی انتظامی و برای یک دفتر اطلاع‌رسانی مسافر ورودی شهر فومن به دلیل نداشتن مجوز فعالیت معتبر، اخطار پلمپ ابلاغ شد.
حسینی نسب اظهار کرد: همچنین تعداد ۳ واحد اقامتی به دلیل رعایت کلیه موارد صنفی مورد تشویق قرار گرفتند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان خاطرنشان کرد: طرح بازدید و نظارت از مراکز اقامتی و مجتمع‌های خدمات رفاهی در طول سال با هدف ارتقای کیفیت تأسیسات گردشگری در استان و رعایت استانداردهای مدنظر انجام می‌شود.
او تصریح کرد: گردشگران و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز اقامتی و پذیرایی برای رسیدگی به موضوع می‌توانند با سامانه ملی ۰۹۶۲۹ تماس حاصل کنند.