انجام حدود هفت هزار و ۷۰۰ عمل جراحی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) طی سال گذشته
انجام حدود هفت هزار و ۷۰۰ عمل جراحی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) طی سال گذشته
سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) از انجام حدود هفت هزار و 700 عمل جراحی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان اعمال جراحی نسبت به سال گذشته رشد دو نیم درصدی داشته است.

به گزارش تیتر گیلان، دکتر پرویز گلچین سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم صلوات‌الله علیه تأمین اجتماعی رشت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این بیمارستان از ۱۳۷۹ با ۱۰۰ تختخواب فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این بیمارستان در سال ۱۳۹۷ طی یک بازنگری به ۲۰۷ تختخواب توسعه یافته و طرح توسعه ۲۵۶ تخت‌خوابی در آن در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه سه درمانگاه عمومی و ۱۵ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان حضرت رسول رشت فعال است، افزود: طی سال گذشته ۲۹۱ هزار و ۵۵۹ تن برای دریافت خدمات درمانی به درمانگاه های بیمارستان مراجعه کنند.

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) با اشاره به دارا بودن ۱۶۸ تخت فعال در این بیمارستان، گفت: طی سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۷۰ در بیمارستان بستری شدند.

دکتر گلچین از افزایش ضریب اشغال تخت در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت خبر داد و گفت: ضریب اشتغال تخت در بیمارستان امروزه به حدود ۸۱ درصد رسیده است.

وی از انجام حدود هفت هزار و ۷۰۰ عمل جراحی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان اعمال جراحی نسبت به سال گشذته رشد دو نیم درصدی داشته است.

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) همچنین از فعالیت شبانه روزی اتاق عمل سرپایی در بیمارستان خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۶۴۰ عمل جراحی به صورت عمل سرپایی در این بیمارستان انجام شده است.

دکتر گلچین با بیان اینکه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)، بزرگترین مرکز درمانی تامین اجتماعی است استان است، خاطرنشان کرد: این بیمارستان به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه می کند.

وی از کاهش سزارین در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت خبر داد و گفت: این کاهش سالانه با ۵ درصد در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار است.

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) همچنین از اجرای طرح های غربالگری بیماری های دیابت، فشار خون و سرطان های شایع از جمله زنان و سرطان روده بزرگ خبر داد.