خانواده گیلانی پای کار ایران/ گیلانیان خانوادگی در انتخابات حماسه آفرین شدند
خانواده گیلانی پای کار ایران/ گیلانیان خانوادگی در انتخابات حماسه آفرین شدند
حضور گیلانیان با خانواده پای صندوق های رأی یکی از جلوه های خاص پدید آمده در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بوده و آینده امیدوار کننده ای را در موضوع مشارکت و انتخاب اصلح در سپهر سیاسی ایران ترسیم کرده است.

به گزارش تیتر گیلان، دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز آغاز شده و گروه های مردمی از ساعات ابتدایی آغاز فرایند رأی گیری در شعبات اخذ رأی حضور دارند.

به گواه آمار و پایش میدانی صورت گرفته، حضور مردم ایران از جمله استان گیلان در انتخابات تاکنون پرشور بوده و همچنان نیز صفوف مردم برای رأی دادن در شعبات اخذ رأی با خمک تر شدن هوا همچنان ادامه دارد.

حضور خانواد های گیلانی در خلق حماسه انتخابات ریاست جمهوری

یکی از برجستگی های انتخابات امروز، حضور اقشار و گروه های مختلف در پای صندوق های رأی به صورت خانوادگی بوده است؛ خانواده های ایرانی و گیلانی در اغلب نقاط میهن سراسر شور و شعف، خلق حماسه سیاسی را خانوادگی جشن گرفتند.

حضور خانوادگی در انتخابات امروز ریاست جمهوری چهاردهم از مسوولان بلند پایه کشور گرفته تا وکلا و قضات و سایر گروه ها از صبح امروز پای صندوق های رأی حاضر شده و رنگ و بوی انتخابات را صمیمانه و دلچسب تر کرده است.

حضور خانوادگی در انتخابات تمرینی برای نقش پذیری کودکان در آینده

برخی از خانواده ها که همراه با فرزندان خود در پای صندوق های رأی حاضر شده به خبرنگار فارس میگویند: «کودکان و نوجوانان باید قبل از اینکه به جشن تکلیف سیاسی برسند همچون سایر رفتارهای خانواده، نقش آفرینی در جامعه را در دوران کودکی بیاموزند»

کودکانی مشتاق برای نقش آفرینی در آینده ایران

کودکان و نوجوانان هم در شعبات اخذ رأی که انداختن برگه های تعرفه در صندوق های اخذ رأی یکی از لذت بخش ترین دوران آنها است به خبرنگار فارس میگویند: « میخواهیم در سرنوشت کشور خود سهیم باشیم حتی به اندازه ای که رأی دیگری را به صندوق بیاندازیم.»

حضور کودکان گیلانی در شعبات اخذ رأی مظهر زیبایی در انتخابات

مجریان و ناظران انتخابات در گیلان هم به خبرنگار میدانی فارس در شعبات اخذ رأی گفته اند: « حضور خانواده ها پای صندوق های رأی یکی از زیباترین لحظات را در طول فرایند رأی گیری خلق کرده و خستگی را از همکاران حاضر در شعبه از بین می برد.»

«انتخابات» مدرسه بزرگ مشارکت و تصمیم گیری جمعی

حضور اعضای یک خانواده و به صورت دسته جمعی پای صندوق های رای، تمرینی برای مشارکت جمعی و نهادینه کردن این فرهنگ در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران است؛ فرهنگی که خانواده ایران مشارکت و تصمیم گیری جمعی را به طور عملی به فرزندان خود آموزش میدهند.

فرزندان دیار میرزا کوچک خان جنگلی در انتخابات امروز نشان دادند که امروز درس سیاسی را پای انتخاب خانواده ها یاد می گیرند و حفظ و ترویج آن در آینده، پرچم کشور را به دست صاحب اصلی آن می رسانند.

حضور خانوادگی گیلانیان که یقینا در کشور هم رنگ و رخ آنها مشاهده میشود پیامی روشنی هم برای رئیس جمهور و دولت مسقر آینده نیز دارد و آن توجه جدی در ابعاد مختلف به مقوله نهاد خانواده به عنوان رکن توسعه جامعه است.