عزم مسئولان و غیرت بچه هیئتی‌ها ثمره داد/ خرابه‌ای تبدیل به حسینیه می‌شود
عزم مسئولان و غیرت بچه هیئتی‌ها ثمره داد/ خرابه‌ای تبدیل به حسینیه می‌شود
مکان مخروبه‌ای که راکد و صرفاً به‌عنوان انبار نخاله و ضایعات آموزش‌وپرورش شفت استفاده می‌شد با مساعدت مسؤولان، برای اشاعه فرهنگ حسینی و اقامه عزای سیدالشهدا به‌عنوان بزرگ‌ترین مدرسه تعلیم و تربیت در اختیار یک هیئت فرهنگی مذهبی قرار گرفت.

به گزارش  تیتر گیلان، آموزش‌وپرورش از اصلی‌ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت در کشور است و این شجره طیبه تعلیم و تعلم، نقش محوری و به‌سزا در آموزش، ارتقای دانش و تربیت نسل‌ها را بر عهده دارد.

تربیت و پرورش انسان به‌عنوان مهم‌ترین رکن در نظام پایه تعلیم و تربیت کشور چند سالی بود که با مشاهده برنامه‌ها، اظهارات نمایندگان مجلس و فعالان فرهنگی می‌توان گفت به قهقرا رفته و دغدغه‌مندان فرهنگ و آموزش را در کنار خانواده‌ها به شدت متأثر و متألم کرده بود.

با آغاز به کار دولت سیزدهم، سیاست و مشی گذاری عمومی دولت در نظام آموزش‌وپرورش در کفه تربیت و پرورش بهبود نسبی یافت و به‌نوعی ناترازی بین آموزش‌وپرورش را تا حدودی جبران کرد.

به اذعان کارشناسان تربیتی یکی از اقدامات زیربنایی و البته برون‌سپاری شده دولت در حوزه تربیت و پرورش، واگذاری فضاهای فیزیکی تحت مدیریت آموزش‌وپرورش به فعالان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی ذی‌اهل، جهت تولید و تقویت سرمایه فرهنگی در کشور و توسعه بنیه‌های اجتماعی و پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان است.

در گیلان نیز برای نخستین بار فائزی، مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان از مدیران و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت خواست تا فضاهای فیزیکی در اختیار این مجموعه را در آستانه فرارسیدن ماه محرم، در اختیار گروه‌های مردمی و سمن‌های فرهنگی مذهبی به‌ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی قرار دهد.

با دستور مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان و با درخواست یکی از هیآت مذهبی در شهرستان شفت که عمده متولیان و موالیان آن از قشر دانش‌آموز هستند، یکی از فضاهای فیزیکی در اختیار آموزش‌وپرورش شهرستان با اراده و عزم خشنود، مدیر آموزش‌وپرورش شفت و البته با حمایت‌های میدانی و قانونی مهدی نقدی، فرماندار و رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان شفت برای اشاعه فرهنگ حسینی و اقامه عزای سیدالشهدا به‌عنوان بزرگ‌ترین مدرسه تعلیم و تربیت در اختیار یک هیئت فرهنگی مذهبی قرار گرفت درحالی‌که پیش‌تر این فضا غیرمولد، راکد و صرفاً به‌عنوان انبار نخاله و ضایعات استفاده می‌شد.

ازآنجاکه حرارت، حلاوت، شیرینی و حب شیعیان به‌ویژه نوجوانان و جوانان به سبب گناه کمتر، تزکیه نفس و تهذیب بسیار زیاد است و روح و قلب آن‌ها همچون زمین زراعی آماده کشت هر بذری است، اعضای هیئت و دانش‌آموزان رهروان شهدا شفت در اولین فرصت پس از واگذاری مکان متعلق به خود، سریعاً در مکان حضور یافته و اکنون چند روزی است که به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به آماده‌سازی خیمه اشاعه فرهنگ سرخ حسینی در کلاس و مکتب انقلاب برای آماده‌سازی زمینه ظهور حضرت حجت‌‌ابن‌‌الحسن علیه‌السلام هستند.

دانش‌آموزان رهروان شهدا امروز در حاشیه آماده‌سازی فضای هیئت خود، میزبان نماینده مردم شهرستان‌ در خانه ملت، فرماندار شهرستان و همچنین مدیر آموزش‌وپرورش شفت بودند و از همکاری به‌جا و به هنگام مسؤولان که به‌حق می‌توان گفت وقت‌شناس هستند، تشکر کردند.

بدون شک می‌توان امیدوار بود در فضایی که دشمن تمام عِده و عُده خود را در سرزمین‌های مجازی و حقیقی به کار گرفته تا شکاف بین نسلی ایجاد شده را عمق ببخشد و نسل نوجوان را از فرهنگ غنی و متمدن ایرانی‌-اسلامی دور کند، هنوز مسؤولانی حضور دارند که فرهنگ و فضای پاک نفس کشیدن در جامعه برایشان مهم است و در این مسیر خود، استعداد و امکانات در اختیار را مضیقه نمی‌کنند و پای‌کارند.

اقدام جهادی مسؤولان آموزش‌وپروش استان و شهرستان و حمایت فرماندار شفت نشان داد که می‌توان با اقداماتی این چنین بسترساز اتفاقات بزرگ برای قشرجوان و نوجوان شد تا از برکات این دست اتفاقات نشاط معنوی و اجتماعی در منطقه به جریان بیفتند.

پایان پیام/