گفتگو با فرشاد احمدی، موفق‌ترین مربی فوتبال پایه گیلان‌
گفتگو با فرشاد احمدی، موفق‌ترین مربی فوتبال پایه گیلان‌
خبرنگار تیتر گیلان به سراغ یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال پایه گیلان رفته و گفتگوی مفصلی را با فرشاد احمدی مربی، مالک و موسس باشگاه شیردلان گیلان داشته است.

به گزارش تیتر گیلان، خبرنگار تیتر گیلان به سراغ یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال پایه گیلان رفته و گفتگوی مفصلی را با فرشاد احمدی مربی، مالک و موسس باشگاه شیردلان گیلان داشته که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید:

سلام، مختصر و مفید خودتونو معرفی کنید؟
سلام و عرض ادب و احترام، فرشاد احمدی هستم مالک و موسس باشگاه شیردلان.

چی شد که علاقمند به فوتبال شدید و در چه پست های فوتبال بازی کردید و پست حرفه ای تون چی بود؟
خب بحث فوتبال و توپ برمیگرده به دوران کودکی و زمین های خاکی و فوتبال کوچه خیابانی تا حدی که تو سن ۶ سالگی وقتی پدر و مادرم اشتیاق من رو دیدن ثبت نام کردن بنده رو تو مدارس فوتبال و خیلی زود مراتب پیشرفت رو طی کردم و تو سن ۱۳ سالگی عضو تیم نونهالان باشگاه استقلال تهران شدم و تا رده امیدها پیش رفتم.

در کدام تیم‌ها سابق بازی دارید؟
از نونهالان تا امیدهای استقلال بازی کردم.

از خاطرات بازی در تیم‌ پایه استقلال برامون بگید؟
خب به هرحال روزها و سالهای سخت و البته شیرینی بود و واقعا خوشحال بودم که در پایه‌های استقلال تهران عضو بودم ولی جالب ترین خاطره ام مسابقه با تیم نونهالان پرسپولیس و بازی در مقابل امیر عابدزاده بود در زمین کلالک کرج بود که در اون بازی تک‌گل تیمم رو به ایشون زدم و بعد بازی احمدرضا عابدزاده که برای تماشای  بازی پسرش اومده بود رو دیدم که بهم تبریک گفت و برام خیلی جذاب بود چون واقعا در اون سال ها محبوبیت خاصی داشتن ایشون.

بیشتر در کدام پست‌ها بازی می‌کردید؟
دفاع چپ و راست و گاها وینگر چپ و راست بودم.

چی شد در این سن رفتین سراغ مربیگری؟
خوب در مورد مربیگری از اونجایی که در تیم های پایه از رده نوجوانان به بعد کاپیتان تیم بودم به نوعی حس رهبری و مدیریت تیم و بازیکنان و … رو تجربه کردم و احساس میکردم میتونم بعد از دوران حرفه ای فوتبال وارد جرگه مربیگری بشم اما با توجه به مصدومیت ACl پام در رده امید خیلی زود مجبور شدم فوتبال حرفه ای رو کنار بذارم.

چند ساله مربیگری می کنید؟
من از فصل ۸۸.۸۹ به همراه تیم کادوس ماسال سرمربی گری رو در رده نوجوانان لیگ برتر استان شروع کردم.

مدارک مربیگری رو از کجا گرفتین در موردش بیشتر توضیح بدین؟

مدرک d را در رودسر، مدرک c را در رشت و مدرک b را در سال ۹۷ در انزلی گذراندم.

خودتون انگار تیم فوتبالی به نام شیردلان دارید، برامون از شیردلان بگید؟ شرایط تیم چطوره؟
به امید خدا در حال ساخت باشگاهی خوشنام و حرفه ای هستم که در کنار بازیکن سازی ، اعتبار خوبی رو در اذهان فوتبال دوستان به جا بذاره.

تیم تون در دو رده قهرمان شده، راز موفقیت تون چیه؟
راز موفقیت پشتوانه سازی در سالهای قبل در تیم جوانان و از همه مهم تر یکدل بودن و برای هم بودن در تیم بود که باعث شد بدون حتی یک شکست در دو رده با بهترین خط حمله،بهترین خط دفاع و بیشترین گل زده و کمترین گل خورده قهرمان مسابقات بشیم.

برای هزینه های تیم از کجا منابع مالی رو تامین میکنید؟
بدون هیچ اسپانسر و حامی مالی پیش میریم و برای هزینه مربیان ،امکانات باشگاه و اجاره زمین و…. همانند اکثر تیم ها بدون پشتوانه ای پیش میریم.

این جوانی شما با توجه به اینکه با بازیکنان تیم فاصله سنی زیادی ندارین خوبه یا بده؟ برامون تو این رابطه یکم توضیح بدین؟
خب همواره سعی کردم با بازیکنانم رابطه نزدیکی داشته باشم به نوعی که تیم،باشگاه و کادر فنی رو همانند اعضای خانواده خود بدانند و فکر میکنم در تک تک سالهای بیش از یک دهه مربیگریم فکر میکنم در این زمینه موفق بوده باشم و اتحاد و یکدلی و به اصطلاح برای هم بودن از شاخص های تیم های بنده هست و قطعا نزدیک بودن شرایط سنی و درک متقابل کمک شایانی کرده که در کنار رفاقت با بازیکنان بحث حرمت و اقتدار استاد و شاگردی هم حفظ بشه.

بهترین تجربه ای در مربیگری داشتید؟
خب خداروشکر در رده نونهالان و نوجوانان آینده نگری کردیم و شاکله اصلی تیم هامون بازیکنان آکادمی هستن و برای ۱۷ سال و جوانان هم اماده شروع رقابت های استانی هستیم.

بهترین و تلخ‌ترین خاطره ورزشی شما؟
بهترین خاطره ورزشیم زدن گل ۳ امتیازی در بازی مقابل پاس تهران سابق در حضور پدرم بود و تلخ ترین لحظه ورزشیم مصدومیت و خداحافظی زود هنگام از دوران حرفه ای در باشگاه بزرگ استقلال بود.

مهمترین مشکلات تیم‌های پایه گیلان چیست؟
به اعتقاد بنده بیشترین مشکلات نه فقط استان ما بلکه کل کشور عدم توجه مسئولین به معقوله ورزش حرفه ای و پرورش استعداد ها در مدارس تحصیلی و باشگاه های فوتبال و مدارس فوتبال هست که همیشه نگاه کوتاه مدت و زود گذر رو چشم انداز خود قرار دادن و در کنار اون هیچ اعتبار و حمایتی از تیم های ورزشی  و مدیران باشگاه ها نمیشود و این خودش به مرور زمان باعث دلسرد شدن مدیران و مالکان باشگاه های ورزشی می‌شود.

به نظرتون بهترین مربی ایرانی و خارجی کیا هستن؟
با احترام به تمامی مربیان به شخصه فرهاد مجیدی و مازیار زارع در ایران که از نسل جوان مربیگری هستن و مربی خارجی هم سبک مربیگری پپ گواردیولا را می‌پسندم..

برنامه تون برای آینده چیست و اینکه چه چشم‌اندازی را برای خودتون تصور می‌کنید؟
فعلا که تمام تمرکزم در رده های پایه باشگاه شیردلان هست ولی دوست دارم روزی در کنار دوست باشخصیت و عزیزم مازیار زارع که از افتخارات زندگی شخصیم اشنایی و دوستی با ایشون هست کار کنم و امیدوارم فصل اینده قوهای زیبای انزلی رو در لیگ برتر کشور ببینیم.

اگه صحبتی یا حرفی باقی مونده ما در خدمتیم؟
ممنون از شما که وقتتون را برای این مصاحبه گذاشتین و به فوتبال پایه و تیم های پایه استان توجه میکنین و آرزوی موفقیت برای شما و تیم کاریتون و سربلندی فوتبال استانم در کشور.

انتهای پیام/