انتقال درست مفاهیم وظیفه ذاتی رسانه‌های انقلابی
انتقال درست مفاهیم وظیفه ذاتی رسانه‌های انقلابی
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در انتقال فرهنگ عهده‌دار هستند، گفت: خبرنگاران با قلم خود جایگاه ارزشمند ائمه اطهار را تبیین کرده و به مقابله با توطئه نرم دشمن بپردازند.

به گزارش تیتر گیلان، حجت الاسلام میر شمس اکبر حسینی عصر پنج‌شنبه در مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) که به همت بانوان بسیج رسانه و انجمن بانوان خبرنگار و روزنامه‌نگار استان گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت فهم به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها اظهار کرد: زندگانی پر خیر و برکت ائمه معصومین تا قیامت جاودانه بوده و هر حرکت آنها دارای پیام‌ها و ابعاد مختلفی است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های حزب اللهی و انقلابی باید مفاهیم اهل بیت (ع) را درست انتقال دهند، گفت: بسیاری از مردم به ویژه نسل جوان دچار مشکلات خطرناک و شبهاتی هستند که باید به صورت دقیق به نیاز ذهنی آنان پاسخ داده شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی با اشاره به افزایش نفاق در جامعه به عنوان یکی از آسیب‌های پیش رو افزود: افرادی که از اساس به ارزش‌های دینی باور ندارند آسیب‌های زیادی به حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگ و سیاست وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در انتقال فرهنگ عهده‌دار هستند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران با قلم خود جایگاه ارزشمند ائمه اطهار را تبیین کرده و به مقابله با توطئه نرم دشمن بپردازند.

حسینی با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی باید در جامعه نهادینه شود، افزود: خبرنگاران می‌توانند با فعالیت رسانه‌ای دقیق از ترویج فرهنگ غربی جلوگیری کرده و سبک زندگی ایرانی اسلامی را درست جلوه دهند.

هویت‌بخشی به نقش بانوان در جامعه از رسالت های مهم بانوان بسیج رسانه

مسئول بانوان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به نقش بانوان در فعالیت های اجتماعی اظهار کرد: بانوان رسانه‌ای استان که بیش از نیمی از جمعیت رسانه‌ای گیلان را به خود اختصاص می‌دهند با تأسی از نقش بانوان بزرگ اسلام پای در عرصه مبارزه با جنگ نرم و مقابله با تحریف واقعیت ها گذاشته‌اند.

محدثه فردی با بیان اینکه بانوان رسانه‌ای با تأسی از حضرت زینب سلام الله علیها که بعد از واقعه عاشورا رهبری جبهه نرم سپاه امام حسین علیه السلام را در مقابل جنگ نرم دشمن بر عهده داشته، فعالیت می‌کنند، گفت: بانوان رسانه استان گیلان با تاسی از حضرت زینب سلام الله علیها با سلاح قلم به مقابله با تحریف واقعیت‌ها پرداخته و در مسیر مقابله با جنگ روایت‌ها قدم برداشته‌اند.

وی با ارائه گزارش برنامه های بانوان رسانه استان گیلان بیان کرد: در مدت کوتاه فعالیت بانوان بسیج رسانه و انجمن بانوان رسانه ای اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که می‌توان به ایجاد بستر حضور اصحاب رسانه با عنوان «نذر خون» در روز اهدای خون به عنوان یکی از برنامه‌ها اشاره کرد.

فردی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره چند رسانه‌ای عفاف و حجاب در استان تصریح کرد: جشنواره چند رسانه‌ای حجاب و عفاف به عنوان «گوهر ناب» برای اولین بار در استان گیلان به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تولید محتوای رسانه‌ای برگزار شد که در این جشنواره نزدیک ۵۰۰ اثر دریافت شد و در اختتامیه این برنامه نیز از ۲۶ برگزیده تجلیل شد.

مسئول بانوان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه با وجود محدودیت سفر اربعین، بانوان بسیج رسانه استان در اقدامی دیگر به نیابت از زیارت اربعین پویش «نذر آزادی» را اجرا کرده‌اند، گفت: اصحاب محترم رسانه با وجود اینکه از اقشار کم درآمد شغلی محسوب می شوند اما در مدت کوتاه در نظر گرفته شده، مفتخر شدن تا کمک هزینه آزادی یک زندانی را فراهم کرده تا علاوه بر گام گذاشتن در فرهنگ‌سازی نذر آزادی، خود نیز در این مسئله پیش قدم باشند.

فردی از تشکیل تیم رسانه‌ای تاریخ شفاهی گیلان خبر داد و افزود: با توجه پیشینه فرهنگی و تاریخی گیلان، جای فعالیت رسانه ای در ثبت تاریخ شفاهی گیلان بسیار خالی بود که به فضل الهی تیم رسانه‌ای تاریخ شفاهی بسیج رسانه گیلان به همت بانوان خبرنگار بسیج رسانه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تیم رسانه‌ای در حوزه تاریخ شفاهی گیلان به دیدار و ثبت روایت زندگی خانواده ‌های شهدا و همچنین چهره های شاخص و تاریخی گیلان می‌پردازد، افزود: هویت‌بخشی به نقش بانوان در جامعه یکی از رسالت های مهم بانوان بسیج رسانه و انجمن بانوان خبرنگار و روزنامه نگار گیلان است که در این مسیر نقش بانوان و همچنین مسئولین رسانه‌ای استان بسیار حائز اهمیت است.

در این برنامه از مادر شهید خبرنگار سید محمد اسحاقی تجلیل شد، مادر شهید اسحاقی در این برنامه با بیان ویژگی‌های این خبرنگار شهید، به بیان خاطرات شهادت خبرنگار سید محمد اسحاقی پرداخت.

گفتنی است در انتها نیز به قید قرعه به پنج نفر از حاضرین کمک هزینه سفر مشهد مقدس تعلق گرفت.

انتهای پیام/