طرح شهرستانی «به وقت کتاب» در مدارس صومعه سرا آغاز شد
طرح شهرستانی «به وقت کتاب» در مدارس صومعه سرا آغاز شد
همزمان با بازگشایی مدارس طرح شهرستانی «به وقت کتاب» به منظور معرفی هفتگی چهار عنوان کتاب از مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا توسط معلمین مدارس آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تیتر گیلان ، طرح شهرستانی «به وقت کتاب» به منظور معرفی هفتگی چهار عنوان کتاب از مجموعه منابع موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا دیروز چهارشنبه(۳۱شهریور) و همزمان با بازگشایی مدارس با حضور سید جلال سید محمدی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا؛ آرزوی عباس زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان و حسین بالو، رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا آغاز شد.
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا در مراسم آغاز این طرح ابتکاری که به پیشنهاد اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان و با همکاری آموزش و پرورش آغاز می شود با اشاره به لزوم ترغیب کودکان و نوجوانان به خواندن کتاب از سنین پایین، اجرای طرح های خلاقانه با این هدف را بسیار خوب و امیدبخش توصیف کرد.
سید جلال سید محمدی با قدردانی از روسای ادارات کتابخانه های عمومی صومعه سرا و آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح «به وقت کتاب» در مدارس شهرستان و معرفی کتاب های مفید در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، دینی و تاریخی این آینده سازان با آگاهی بیشتری وارد زندگی اجتماعی شوند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا نیز در ادامه این مراسم در توضیح چگونگی اجرای این طرح گفت: طرح شهرستانی «به وقت کتاب» برگرفته از اجرای زنگ کتاب خوانی در مدارس صومعه سرا است که که با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم حضور دانش آموزان، بصورت مجازی و از طریق شبکه اجتماعی شاد اجرایی می شود.
آرزو عباس زاده اضافه کرد: با اجرای این طرح در مدارس شهرستان صومعه سرا ۴عنوان کتاب در طول ماه از مجموعه منابع موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان در موضوعات و رده های مختلف توسط معلمین مقاطع تحصیلی و برای معرفی بصورت مجازی قرار داده می شود.
عباس زاده همچنین خاطرنشان کرد: در صورت بازگشایی مدارس این طرح بصورت حضوری و در کلاس های مقاطع مختلف تحصیلی اجرایی خواهد شد.
گفتنی است ارائه توضیحاتی در خصوص کتاب، خوانش بخش هایی از آن و تشویق دانش آموزان به حضور و عضویت در کتابخانه ها و استفاده از خدمات متنوع آن از دیگر اهداف اجرای طرح است.
در اولین گام اجرای طرح «به وقت کتاب» که از روز گذشته در مدارس صومعه سرا آغاز شد، منابع مربوط به یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بعنوان مهم ترین رویداد کتاب خوانی کشور در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.