سهم گیلان در کابینه دولت سیزدهم ؟
سهم گیلان در کابینه دولت سیزدهم ؟
بعداز معرفی کابینه دولت سیزدهم، نظاره گر این موضوع هستیم که سهم کارکنان آستان قدس رضوی و کارکنان قوّه قضاییه در #هیأت_وزراء، معاونین و مسئولان ارشد #دولت_سیزدهم، بیش از مردم #استان_ولایت_مدار_گیلان با جمعیت حدود ۳ میلیون نفری است.‌

به گزارش تیتر گیلان، محمد جواد احمدی، فعال اجتماعی فرهنگی گیلان در یادداشتی نوشت: با توجه به مسائل متعددی که در ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گریبان گیر همه اقشار جامعه در کلّ کشور عزیزمان ایران بود، در این میان اما نگاه‌های پر از امید و شادمانی مردم به سوی مردی از تبار سادات و از میان فقر چشیده‌ها، -مدیری که مشکلات مردم را از پشت پنجره خودرو نه، بلکه از نزدیک و در میان مردم رسیدگی و بررسی می‌کند- بوده و هست.

کاستی‌ها و کمبودهایی که از بی‌موالاتی مدیران دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر جامعه‌ی ایران اسلامی عارض شد، بر کسی پوشیده نیست و در مقابل؛ اقدامات انقلابی و #مدیریت_جهادی حضرت حجت الاسلام و المسلمین #دکتر_رئیسی در ردای تولیت آستان قدس رضوی (که به جِدّ، خود یک دولت در مقیاس کوچک‌تر می‌باشد) و سپس عدالتخواهی و مبارزه با فَساد در جایگاه ریاست قوه قضاییه توسط ایشان، قابل تحسین و بالندگی برای ملّت عزیز ایران است.

مردم گیلان با فرهنگ غنی و اصیل خود و با اخلاص و پاکی که دارند، همیشه ثابت کرده‌اند که ولایت‌مدار و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و گام‌های محکم و استواری در پیاده‌سازی اهداف راهبردی انقلاب اسلامی ایران برمی‌دارند. گواه و مستند این مسأله هم، ریخته شدن خون بیش از ۸۰۰۰ شهید از این خطّه، پای درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

حضور و مشارکت ۵۷‌ درصدی مردم گیلان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و حمایت بیش از ششصد هزار نفری مردم گیلان از حضرت حجت الاسلام والمسلمین #دکتر_رئیسی، خود گواه دیگری بر ولایت مدار بودنِ مردم این خطّه از شمال کشور می‌‌باشد.

حال بعداز معرفی کابینه دولت سیزدهم، نظاره گر این موضوع هستیم که سهم کارکنان آستان قدس رضوی و کارکنان قوّه قضاییه در #هیأت_وزراء، معاونین و مسئولان ارشد #دولت_سیزدهم، بیش از مردم #استان_ولایت_مدار_گیلان با جمعیت حدود ۳ میلیون نفری است.‌

در معرفی اعضای کابینه شاهد این هستیم که برخی از استان‌ها سه و بعضی دیگر حتی چهار جایگاه از کابینه وزراء را به خود اختصاص داده‌اند و امّا استان گیلان با وجود تلاشهای مستمر و مجدّانه در ایّام سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، و علی‌رغم توصیه برخی از علماء و بزرگان استان در خصوص بکارگیری نخبگان، فرهیختگان و مدیران شایسته و لایق این استان در کابینه دولت سیزدهم، نه سهمی در هیأت وزراء داشته و نه حتی در بین معاونین و مسئولان ارشد دولت سیزدهم نماینده‌ و جایگاهی دارد.

به راستی که چرا باید گیلان مظلوم بماند؟

آیا هیأت نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، نتوانستند رایزنی‌های تأثیر‌گذار در زمینه بکارگیری از ظرفیت‌های نیروی انسانی نخبه‌ی گیلانی در کابینه دولت سیزدهم داشته باشند؟

آیا قرار است دولت سیزدهم استانداری گیلان را به #استانداری_ویژه ) البته با استاندار بومی و نه فردی بیرون از استان ) تبدیل نماید تا اینگونه سهمی در کابینه سیزدهم برای استان گیلان در نظر گرفته باشند؟

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم (رعد/۱۱)

( محمدجواد احمدی / دانشجوی ارشد حقوق عمومی – مسئول رسانه ستاد حوزویان گیلان )