رئیس شورای اسلامی شهر شفت از ناگفته‌ها می‌گوید!
رئیس شورای اسلامی شهر شفت از ناگفته‌ها می‌گوید!
علی مهدوی، رئیس شورای اسلامی شهر شفت پس از 18 سال عضویت در شورای اسلامی شهر شفت و فاصله گرفتن از کرسی تصمیمی سازی مدیریت شهری، از ناگفته‌های خود لب به سخن گشوده است.

به گزارش تیتر گیلان، علی مهدوی، یکی از پنج عضو شورای اسلامی شهر شفت در دوره پنجم است. مهدوی یکی از اعضایی است که ۱۸ سال بر کرسی شورای شهر شفت تکیه زده اما در دوره ششم شورای اسلامی شهر شفت بنا بر دلایلی وارد گود رقابت نشد.

این عضو شورای اسلامی شهر شفت در دوره پنجم در واپسین روزهای کاری خود در این دوره با مرقوم کردن دیدگاه‌های خود و در اختیار گذشتن آن با تیتر گیلان عملکرد شورا را تشریح کرده و از ناگفته‌های خود سخن گفته است.

مهدوی همچنین در ادامه علیرغم سکوت ۱۸ ساله در شورای شهر، به برخی از رفتارهای اعضای شورا در دوره پنجم انتقاد کرده و ضمن تقدیر از تمامی کسانی که با وی همکاری کرده‌اند، از کم و کاستی‌هایی که طی این سال‌ها در شهر داشته، از عموم شهروندان حلالیت طلبیده است.

مهدوی، رئیس شورای اسلامی شهر شفت برای تیتر گیلان نوشته:

با عرض ارادت خدمت همشهریان خوب و دوست‌داشتنی و فهیم شهر و همچنین مردم خوب شهرستان شفت. این بنده حقیر علی مهدوی که یکی از خادمان شما در شورای اسلامی شهر شفت به مدت ۱۸ سال که با بدی‌های من سوختید و ساختید از تک‌تک شما مردم قدرشناس و با مرام، از همه شما عزیزان، از آن‌کسانی که به من رأی دادند و ندادند، متشکرم. این حقیر به‌عنوان یک برادر یا یک فرزندی می‌خواهم دست تک‌تک شما را ببوسم و از تمام مردم شهرم حلالیت می‌طلبم.

همشهریان عزیز و خونگرم من خدا را شاهد می‌گیرم نه به مردم شهرم و نه به شهر زادگاه هیچ خیانتی نکردم و از خداوند بزرگ متعال درخواست عاجزانه دارم کسانی که حق ناس کردند و پول حرام و بیت‌المال را برای خانواده خود و فرزندانشان هزینه کردند، نگذرد و به‌زودی زود به اعمالشان برسد؛ آمین.

عزیزان می‌خواهم فعالیت‌های دوره پنجم شورا را به اطلاع شما برسانم و چند نکته دیگر؛

در دوره شورای اسلامی شهر علی‌رغم برخی از محدودیت‌های منابع مالی و ناهماهنگی‌های برخی از اعضای شورای اسلامی که خود را برخلاف وظایف قانونی شورا و شهرداری می‌دانستند و سعی برای ایجاد اختلاف در بین شورا را داشتند، ولی درمجموع با پیگیری و تأکید بر مصوبات مدیریت شهری کارهای قوی انجام شد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم.

-پروژه لوله‌گذاری زهکش خیابان شهید مطهری

-پروژه پیاده‌روسازی اکثر خیابان‌ها که وضعیت خوبی نداشتند

-چهار بانده شدن ورودی شهر و احداث آن

-آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها ( اگرچه در اجرای به برخی از اولویت‌های شورا توجه نشده است. در مورد کوچه‌های پرجمعیت و محروم بلال حبشی، خوش‌سیرت، علیزاده و غیره طبق مصوبه ۲۳۹ تاریخ ۸ آبان ۹۸ بنده ۱۰ نامه به شهرداری در خصوص ترک تشریفات مناقصه جهت اجرای پروژه آسفالت انعقاد قرارداد با شرکت التفات سازه تا سقف ۱۰ میلیارد ریال در جلسه شورا مطرح شد که اعضای محترم شورا با آسفالت کوچه بلال حبشی، شهید فروغی، شهید خوش‌سیرت، ۲۲ بهمن، یاس، علیزاده، تقی زاده و کوچه‌های منشعب از خیابان‌های میرزای شفتی باید انجام می‌گرفت و در غیر این صورت تخلف می‌باشد. حال این کوچه‌ها از این مصوبات بهره بردند یا خیر؟

-تعمیرات اساسی دفتر شورا ( که همان نیز اماواگرهایی دارد)

-پروژه‌های آب‌های سطحی بلال حبشی و خوش‌سیرت اگرچه در اجرا تأخیر شد ( ان‌شاءالله با توجه به نیاز و محرومیت کوچه‌ها در آینده تسریع کنند)

و مصوبات دیگر هستند که از حوصله شما خارج است و که بعضی از این مصوبات با فشار اعضای شورا انجام گرفت و باید آن شالله در آینده انجام شود.

باید به عرض شما مردم شریف خودم برسانم هر پروژه‌ای که شهرداری انجام می‌دهد باید مصوبه شورای داشته باشد و باید در بودجه شهرداری که به تصویب شورا رسیده، صورت بگیرد وگرنه خلاف صورت گرفته و شهرداری باید پاسخ گوی تخلف خود را آینده باشد و لا غیر.

در اینجا لازم می‌دانم به عرض شما برسانم؛ در بعضی از کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی مشاهده نمودم که یکی از اعضای فعلی شورا که مشکلاتی را در این چهار سالی که گذشته داشت و اکنون دارد و آن مسیر را ادامه نیز می‌دهد، بین شوراها فاصله می‌اندازد تا با این شیوه به هدف خود برسد ( به قولی تفرقه بی انداز و حکومت کن).

من یک سؤال از این عضو شورا دارم! چرا وقتی کاری شورای انجام می‌دهند مثل یک پتک آن را بر سر مردم می‌کوبید؟ مگر وظیفه قانونی ما نیست؟ مگر ما از این مردم عزیز رأی نگرفتیم تا نوکری آن‌ها را بکنیم؟ چرا این‌قدر سیاه نمایی می‌کنید؟ به و الله باید پیش خداوند پاسخگو باشیم. شما عاشق خدمت هستید. مگر دو روز باقی بود به انتخابات تمام دستگاه‌های آسفالت شهرداری را برای آسفالت کردن به کوچه تقی زاده نبردید؟ باز خدا را شکر که مردم دیدند رسوایی بعد انتخابات که سعادت شد شما رأی آوردید و می‌خواستید بدون آنکه آسفالت صورت بگیرد آن دستگاه را ببرید. شهروندان آن کوچه با من تماس گرفتند و به من گفتند باید چه‌کار کنیم و بنده نیز به آن عزیزان اعلام کردم که آن کوچه مصوبه دارد و نگذرانید دستگاه آسفالت از آن کوچه برود که با درگیری و پافشاری و همبستگی شما عزیزان شهرداری مجبور شود آن کوچه را آسفالت کند.

بعد شما به‌جای اینکه با شورای فعلی شهر به آن منطقه بروید با تعدادی از منتخبان شورا برای بازید در آنجا رفتید، مگر منتخبان شورا چه نقش در مصوبه و پیگیری آن داشتند؟ بنده خداها مگر تازه رأی نیاورده بودند؟ شما برای خوش‌خدمتی اعضای منتخب آن‌ها را به محل اجرای پروژه بردید. اگر نیت شما پاک بودد به‌جای آن دو نفر می‌توانستید همه اعضای منتخب را با خود همراه می‌کردید. مگر آقایان همراه در دوره گذشته شورای شهر بودند؟ با این دو عزیز مشکل پیداکرده یا این عزیزان با ساز شما کوک نمی‌شوند؟ نکند مثل گذشته بین اعضا اختلاف بیندازید تا بر آن‌ها حکومت بکنید؟!

این دوره مثل دوره گذشته نیست خیلی سخت است عزیز.

این‌کاره‌ای شما من را به یاد گذشته قبل از ثبت‌نام انتخابات می‌اندازد. برای بازدید از پروژه‌ها شما و آقای شهردار محترم می‌رفتید و آقای زاد فلاح را نیز با خود می‌بردید و می‌گفتید که این عضو شورا در جریان پیگیری‌های ما هستند. چطور شد وقتی‌که متوجه شدید آن آقا در انتخابات شرکت نکرده یک‌دفعه او را از دور خارج کردید؟

بعدازاینکه دانستید آن عضو شورا در هیئت‌رئیسه هیچ نقشی ندارد، تاکتیک عوض شد، رفتید دنبال همان پروژه خود و نفرات جدید که با خودتان هماهنگ هستند.

دیگر شما شهروندان خوب خودم را اذیت نکنم فقط این را می‌خواستم بدانید دلیل اختلاف در شوراها بنده نبودم، هرکسی منافعی داشته باشد دلیل اختلافات می‌شود و اسلام.

در پایان بازهم از مردم شریف دوست‌داشتنی و با مرام من و از تمامی کارمندان ادارات شهرستان علی‌الخصوص کارمندان و پاکبانان و آتش‌نشانان و شرکت‌های عزیزمان در شهرداری که واقعاً در طول این ۱۸ سال با بدی‌های من ساختند و من را تحمل کردند از این تریبون دست تمام شما را می‌بوسم و از تک‌تک شما حلالیت می‌طلبم از همکاران من در طول این ۱۸ سال شورای اسلامی تقدیر و تشکر را دارم.

خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار

خدمتگزار و دوستدار شما علی مهدوی

رئیس شورای اسلامی شهر شفت