مخالفت رئیس‌جمهور با تأمین کود ارزان کشاورزان
مخالفت رئیس‌جمهور با تأمین کود ارزان کشاورزان
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم اشتباه دولت در عدم تخصیص ارز دولتی برای تأمین کود شیمیایی، گفت: مجلس به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده تا دولت سوبسید را به نهاده‌های کشاورزی بازگرداند اما وزیر جهاد کشاورزی نه‌تنها خود موافق نبوده بلکه اذعان کرده که شخص رئیس‌جمهور با این موضوع مخالف است.

حجت‌الاسلام محمد صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر گیلان با اشاره به افزایش قیمت کود شیمیایی اراضی کشاورزی، اظهار کرد: از ارکان اقتصاد کشور توجه و توسعه به کشاورزی است اما به این مسئله مهم توجه کافی نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید کود شیمیایی را به‌اندازه کافی در اختیار کشاورزان قرار دهد، افزود: تأمین نهاده‌های کشاورزی ازجمله نهاده‌های شیمیایی جز وظایف دولت است.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه بخشی از نهاده‌های شیمیایی کشاورزی در داخل و بخشی دیگر در خارج از کشور تأمین می‌شود، گفت: دولت در تأمین این نهاده از ارز آزاد استفاده کرده و این تصمیمی کاملاً اشتباه و به ضرر کشاورزان است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به قیمت‌های افسارگسیخته و گاها نجومی کودهای شیمیایی، خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت قابل‌توجه مستقیماً به کشاورزان فشار وارد می‌کند و باید دولت برای آن چاره‌ای بیندیشد.

وی با اذعان به اذعان به اینکه موضوع افزایش قیمت نهاده‌های شیمیایی به اطلاع وزیر کشاورزی رسیده، تصریح کرد: مجلس به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده تا دولت سوبسید را به نهاده‌های کشاورزی بازگرداند اما وزیر جهاد کشاورزی نه‌تنها خود موافق نبوده بلکه اذعان کرده که شخص رئیس‌جمهور با این موضوع مخالف است.

صفر با بیان اینکه نه‌تنها کود افزایش قیمت داشته بلکه نایاب نیز شده، گفت: بسیاری از کشاورزان هزینه کودهای شیمیایی را پرداخت کرده‌اند، اما هنوز کود به دستشان نرسیده است و این در حالی هست که فصل زراعی نیز شروع‌شده است و نمی‌توان منتظر کود ماند.

انتهای پیام/