شمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در گیلان به ۶۸ تن افزایش یافت
شمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در گیلان به ۶۸ تن افزایش یافت
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین جزئیات سوانح چهارشنبه آخر سل در گیلان گفت: 68 تن از هم‌وطنان در جریان آتش‌بازی‌ها دچار سانحه و در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

انوش دهنادی مقدم امروز در گفت و گو با خبرنگار تیتر با اشاره به آخرین جزئیات مصدومان چهارشنبه آخر سال تا ساعت هشت صبح امروز در گیلان اظهار کرد: ۶۸ تن از هم‌وطنان ما در آتش‌بازی‌های شب چهارشنبه‌سوری مصدوم و در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان مصدومین سوانح شب چهارشنبه آخر سال در رشت بوده، افزود: ۱۶ تن از شهروندان رشتی شامل ۱۳ مرد و سه زن شب گذشته در جریان آتش‌بازی‌ها دچار سانحه و در مرکز فوق تخصصی سوانح و سوختگی ولایت رشت بستری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیشترین نواحی آسیب‌دیده سانحه دیدگان رشتی در شب گذشته دست بوده، گفت: ۱۴ تن از شهروندان از ناحیه دست و پا، سه تن از ناحیه بدن، چهار تن از ناحیه سروصورت، یک‌تن از ناحیه چشم دچار سانحه شده و خوشبختانه قطع عضو نداشتیم.

دهنادی مقدم همچنین با اشاره به آمار سانحه دیدگان در سایر بیمارستان‌های استان نیز بیان کرد: ۱۹ نفر در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) رشت، پنج نفر در بیمارستان شهید بهشتی آستارا، سه نفر در بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا، پنج نفر در بیمارستان شهید نورانی تالش، دو نفر در بیمارستان شفا لاهیجان، سه نفر در بیمارستان رضوانشهر، یک نفر در بیمارستان رستم‌آباد، دو نفر در بیمارستان رسالت ماسال، چهار نفر در بیمارستان منجیل، یک نفر در بیمارستان غدیر سیاهکل، چهار نفر در بیمارستان ولیعصر(عج) رودبار، یک تن در بیمارستان بندرانزلی و دو نفر در بیمارستان امام رضا(ع) شفت بستری شدند.

وی با بیان اینکه ۱۵ سانحه دیده در بیمارستان‌های استان زن و ۳۷ تن دیگر مرد هستند، گفت: ۱۸ تن از این افراد از ناحیه اندام، ۲۴ تن از ناحیه چشم، ۶ تن دیگر نیز از ناحیه سروصورت، یک نفر از ناحیه بدن و ۵ تن دیگر نیز از ناحیه گوش دچار سانحه شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از ارائه خدمت به ۱۸ سانحه دیده در شب چهارشنبه آخر سال توسط تکنسین‌های اورژانس گیلان خبر داد.

انتهای پیام/