بیش از ۲۲۰ هزار خانوار گیلانی در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند
بیش از ۲۲۰ هزار خانوار گیلانی در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از روند روبه رشد طرح شهید سلیمانی در گیلان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار خانوار و بیش از ۶۸۰ هزار نفر غربالگری شده‌اند.

دکتر ارسلان سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر در رشت در تشریح آخرین وضعیت اجرایی طرح شهید سلیمانی در گیلان اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی که به کمک سپاه و بسیج در سطح استان در حال انجام هست تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار خانوار و بیش از ۶۸۰ هزار نفر غربالگری شده‌اند.

وی با اشاره به حضور هزاران تن از بسیجیان و کادر سلامت در اجرای این طرح، افزود: در حال حاضر بیش از شش هزار و ۷۰۰ تن از بسیجیان و دو هزار و ۳۰۰ تن از همکاران بهداشتی در سراسر استان در طرح شهید سلیمانی همکاری مستمر دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت تیم‌های سه‌گانه در قالب طرح شهید سلیمانی، گفت: بیش از دو هزار و ۷۰۰ تیم حمایتی، بیش از ۲۴۰ تیم مراقبتی و همچنین ۱۰۰ تیم نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی روزانه در گیلان فعال هستند.

دکتر سالاری با بیان اینکه اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی به‌خوبی در گیلان در حال پیش روی است، تصریح کرد: امیدواریم همچون طرح غربالگری بسیج ملی، در طرح غربالگری شهید سلیمانی نیز موفق عمل کنیم.

وی از همکاری مردم استان با تیم‌های عملیاتی، مراقبتی و حمایتی در فرایند طرح غربالگری شهید سلیمانی ابراز خرسندی کرد و افزود: علیرغم همکاری خوب مردم استان، روند بیماری در استان به سبب سردی هوا و تهویه نامناسب در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم تأکید کرد و گفت: مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از شب‌نشینی و مراودات بی‌مورد به جدیدت بپرهیزند.

دکتر سالاری با هشدار از سیر صعودی مبتلایان و شمار بستری‌شدگان در مراکز بیمارستانی، تصریح کرد: اگر روند مبتلایان به همین شکل ادامه داشته باشد سیستم سلامت به جهت خسته شدن و تضعیف روحیه پرستاران و پزشکان پاسخگوی پذیرش و درمان بیش‌ازحد بیماران نخواهند بود.

انتهای پیام/